تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروش تمامی محصولات نرم افزاری ورزشی با ارزانترین قیمت و بهترین کیفیت و کمترین حجم قابل استفاده در موبایل ورایانه شخصی


اصول استفاده از انرژي درون


اصول استفاده از انرژي درون

اصول استفاده از انرژي درون

اصول انرژی

1- از نیروهای خودی رها شو: کاملاً ضروری است که فرد به منظور حرکت انرژیک و واکنش به موقع در برابر حمله حریف ریلکس باشد.وقتیکه عصبی هستید، نیروهای خودی مثل یک ترمز عمل می‌کنند.پس در ابتدا باید از قید نیروهای خودی خلاص شوید تا بتوانید با چالاکی حرکت کنید.

2-از نیروهای حریفت رها شو: این اصل شبیه به اصل سوم مبارزه است. وقتی حریف می خواهد از قدرتش برای پایان دادن به مبارزه استفاده کند، تقلا برای مقاومت کردن در برابر قدرت حریف واکنش مناسبی نیست بلکه واکنش مناسب، خنثی کردن نیروی حریف با دور کردن نیروی حریف از بدن یا دور کردن بدن از آن می باشد.

3-از نیروی حریف بر ضد خودش استفاده کن: از نیرویی که حریف به شما تقدیم می کند، بهره بگیرید. اکر حریف شما را به طرف خودش می کشد از آن نیرو به عنوان قسمتی از حمله تان استفاده کنید. یا اگر حریف شما را به سمت چپ هل داد مثل یک در چرخان عمل کنید و از آن نیرو در حمله ای با دست راست استفاده کنید.

4-نیروهای خودی را اضافه کنید: علاوه بر قرض گرفتن نیروی حریف، می توانید نیروی خودتان را به آن اضافه کنید.

همان قدر که عکس العمل ها در یک دفاع شخصی بیانگر پیشرفت هستند، اصول قدرتی نیز باعث پیشرفت هر چه بیشتر هستند به طوریکه یک هنرجوی وینگ چون طی سالیان تمرین همه آنها را مد نظر دارد. اولاً: تمرین فرم و تعداد زیاد مشت برای یادگیری ریلکسیشن در مبارزه ( به منظور ضدحمله بر مبنای حس لامسه) و زدن مشت بدون تنش. ثانیاً ساعت های بیشمار تمرین چی سائو به منظور افزایش توانایی در رها کردن نیروی خودی و قرض گرفتن نیروی حریف و در آخر تمرینات قدرتی خاص WT برای افزایش هر چه بیشتر قدرت مشت و ضربات.

تمرینات ایروبیک در ورزشهای رزمی

ظرفیت هوازی ، آمادگی جسمانی ، استقامت ، پایداری ، آمادگی قلبی و گردش خون اصطلاحاتی هستند که برای تشریح عوامل تشکیل دهنده آمادگی جسمانی به کار می روند.

آمادگی جسمانی برای بهبود کارایی قلب ، ششها و دستگاه گردش خون که اکسیژن موجود در هوا را به درون بدن منتقل کرده و به تمام نقاط آن می رساند،بسیار سودمند است.

اجرای درست اینگونه تمرینات شما را قادر می سازد تا روند مبارزه یا تمرین را پیش از ساخته شدن اسید لاکتیک در عضلات که در طی اجرای حرکات انفجاری ، سرعتی – قدرتی به وجود می آید و با ایجاد خستگی باعث کاهش سرعت شما می گردد ، به خوبی تا پایان ادامه دهید. وقتی در بدن حالت خستگی به وجود آید ، مهارت شما کاهش یافته و درصد آسیب دیدگی افزایش می یابد.بدین تریتیب ، اجرای درست تمرینات ایروبیکی به استفاده هر چه بهتر از قدرت و سرعت شایانی کرده و اجازه می دهد تا بر روی اجرای مهارت و تکنیک خود ، به خوبی تمرکز نمایید.

بهبود عمومی آمادگی جسمانی رزمی کاران نیازمند انتخاب فعالیت هایی است که بدن ، آن ها را برای کاری موزون و در عین حال مداوم و در زمانی طولانی تر آماده سازد. فعالیت هایی از قبیل آهسته دویدن ، دوچرخه سواری ، قایقرانی ، پیاده روی ، بالا رفتن از پله های متعدد ، سایه زدن ، طناب زدن ، شنا و ...تمرینات فوق وقتی موثر خواهند بود که هر یک از این فعالیت ها به مدت 20 دقیقه و با 60 الی 80 درصد حداکثر ظرفیت ضربان قلب (مقدار سن خود را از 220 کم کنید ، عدد به دست آمده باید برابر 60 تا 80 درصد ضربان قلب در تمرینات باشد)اجرا شوند.

تمرینات ایروبیکی مخصوص سرعت (تمرینات دوره ای دویدن)

1 دقیقه نرم ، 1 دقیقه با سرعت متوسط ، 1 دقیقه با سرعت بالا ، حال این دور را تکرار نمایید. سه دقیقه تمرین فوق العاده شدید ، 30 الی 60 ثانیه استراحت کامل و مجددا تکرار از ابتدا. این روش را در تمریناتتان بگنجانید.

تمرینات ایروبیکی مخصوص قدرت (تمرینات دوره ای با دوچرخه)

1 دقیقه رکاب زنی نرم در دنده سبک ، 1 دقیقه در دنده نیمه سنگین ، 1 دقیقه در دنده سنگین (در این حالت از زین دوچرخه بلند نشوید.)

تمرینات ایروبیکی مخصوص استقامت (پیاده روی ، نرم دویدن ، دوچرخه سواری و ...)

این تمرینات را با سرعت ثابت به مدت 20 دقیقه و با 75 الی 85 درصد حداکثر ظرفیت ضربان قلب ادامه دهید.

اگر شما رزمی کاری هستید که در مسابقات نیز شرکت می کنید و تا شروع رقابتها 6 الی 8 هفته فرصت دارید، برای رسیدن به آمادگی مطلوب باید تمام توجهتان را به تمرینات سرعتی معطوف سازید. در این بین نیاز به تمرینات قدرتی نیز پیش می آید، چون می خواهیم عضلات و سایر قسمت های بدن را قوی و قدرتمند نگهداشته و از آسیب دیدگی آنها جلوگیری نماییم.سپس تمرینات سرعتی مخصوص یا دوره ای ذکر شده در بالا را دوبار در هفته انجام دهید.

سرانجام اینکه هر کدام و یا تمرینات ایروبیکی را که می خواهید شروع نمایید ، باید بیشتر بر اساس تمرینات دوره ای باشد.

همیشه به خاطر بسپارید که برای آماده کردن بدن برای تمرینات ، باید به اجریا تمرینهایی برای گرم کردن بدن ، کشش های مناسب ، تمرینات سرد کردن بدن و کشش های اختصاصی بپردازید. از لباس مناسب و کفش خوب استفاده کنید. اگر از تجهیزات ورزشی خوبی بهره مندید و از مناسب بودن آن ها مطمئن هستید ، به مرور بر فشار تمرینات بی افزایید. شیوه تمرینات خود را بر اساس پیشرفته ترین روش های روز انتخاب کرده و تمام توجه خود را به تمرینتان متمرکز کنید.

برای آن دسته از رزمی کارانی که در مسابقات شرکت نمی کنند و تنها به حفظ آمادگی جسمانی بدن خود علاقه مندند، تمرینات دوره ای فوق را به صورت تلفیقی از تمرینات سرعتی و قدرتی و یک الی دو جلسه تمرین در هفته ، و تمرینات ایروبیکی برای افزایش استقامت را برای یک الی دو جلسه تمرین در هفته پیشنهاد می کنیم. ضمنا توصیه می شود که تمرینات تخصصی خود را حتما با تعداد زیادی از حرکات کششی توأم نمایید.

نيروهاي نهفته درون انسان

_ تمركز فكر ارشميدوس

سپاهيان روم با كشتيهاي جنگي به سواحل شهر نزديك شده بودند ، ارشميدوس به كمك نبوغ رياضي خود منجنيقهايي ساخته بود كه از اين منجنيقها با پرتاب سنگهاي بزرگ تعدادي از كشتيهاي دشمن را غرق كرده بودند . ارزشميدس در اتاق محقرش مشغول حل مسائل رياضي و تكميل اختراع خود بود كه سربازان دشمن ارشميدس را پيدا كردند ، فرمانده سپاه به سربازانش دستور داده بود كه هر جا ارشميدس را پيدا كردند ، او را زنده نزد وي بياورند . عدهاي از سربازان به خانه ارشميدس ريختند ، چون ارشميدوس را نمي شناختند از او اسمش را پرسيدند . ارشميدس مشغول حل مسائل رياضي بود و چنان فكرش متمركز بود كه متوجه ورود سربازان نشد و پاسخ آنها را هم نداد زيرا در اثر تمركز فكر قوي اصلاً صداي آنها را نشنيده بود . سربازان دوباره سوال كردند ، ولي جز بي اعتنايي و سكوت جوابي نشنيدند ، لذا عصباني شده و با وارد كردن ضربهٌ شمشيري بر گردنش سرش را از تن جدا كردند .

شما حواستان باشد به سرنوشت ارشميدس دچار نشويد !!!!!......

2_ حس ششم

تمركز فكر و حس ششم از جمله تمريناتي است كه در تمرينات پاراپيسيكولوژي وجود دارد ، از جمله تكنيكهاي ريلكس شدن ( شُل بودن ) براي ايجاد و يا عميق كردن خلسهٌ هيپنوتيزمي و در تمرينات «مديتيشين ، يوگا ، ذن» از تمركز فكر و حس ششم استفاده مي شود حواس پنجگانه ما (بينايي ، شنوايي ، بويايي ، چشايي ، لامسه) به ما كمك مي كند تا به نحو مطلوبي به حوادثي كه در جهان اطراف ما اتقاق مي افتد پي ببريم ، اما حس ششم حاصل پنج حس ديگر را از طريق فرايند علت و معلول فرضي جمع آوري كرده و به فرايند بين علت از طريق معلول قوت مي دهد و حس مستقيمي مانند حواس پنجگانه نيست بلكه ادراك روحي ماوراءالطبيعي است . حس ششم كه آن را فراست يا ادراك نيز مي نامند در علوم مختلف مخضوصا علوم مربوط به ورزشهاي رزمي كاربرد فراواني دارد.

_ آثار علمي حس ششم :

در استفاده كردن از نيروها دروني علاوه بر آن كه محدوديتي در تاثير علمي آن وجود ندارد ، خطراتي نيز براي بشر بوجود نمي آورد . اكنون ساختمانهايي در زمين وجود دارد كه مطلقاً با سنگ ساخته شده است ، از سنگ بودن ساختمانهاي قديمي عجيب نيست ، ولي اين مطلب قابل توجه است كه هر يك از اين سنگها ده تن وزن دارند و بعضاً تا ارتفاع بيشر از ده متري بلند كرده شده اند . ميگويند براي بحركت درآوردن هر يك از اين سنگها نيروي بدني 60 هزار نفر لازم است كه يكباره به فعاليت درآيد ؛ در واقع تا كنون كسي در دنيا نتوانسته چگونگي ساختمان اين احجار را توضيح دهد و توجيه نمايد.

نظير اين ساختمان در لبنان موجود است و موسوم به«ايوان بعلبك» است و تاريخ آن 900 سال قبل از ميلاد مسيح است. خانه كعبه در عربستان در حدود ده هزار سال پيش ساخته شده است و مطابق قصص قرآن و تورات ، توسط ابراهيم و فرزندش اسماعيل (يا اسحق) ساخته شده است . يعني توسط دو نفر ! البته هر دو پيامبر بوده و تواناييهاي استفاده از نيروي جسمي و روحي خود را تا حد كمال داشتند.

يكي ديگر از شگفتيهاي كره خاكي ؛ هرم خئوپس ( از اهرام ثلاثهٌ مصر ) مي باشد كه از حوصله اين بحث خارج است و بعداً به آن خواهيم پرداخت.

3_ نيروي چي _ چي كنگ :

نيروي چي در مفهوم به نيروي حيات اطلاق مي شود و يكي از پيچيده ترين مفاهيم هنرهاي رزمي ، طب سنتي انرژي درماني و يكي از شگفت انگيزترين فلسفه هاي كهن سرزمين چين مي باشد . در بسياري از ورزشهاي رزمي مانند «كونك فو يا ووشو» كه بيشتر با تمرينات تنفسي همراه هستند مورد تمرين قرار مي گيرد.

در اثر بكار انداختن اين نيرو اساتيد قادر به انجام كارهاي خارق العاده هستند ؛ ( مانند تاثير بر حريف فقط با نگاه ، مقاومت بدن در مقابل ضربات مهلك و يا معالجه افراد با انتقال نيرو ) در عرفان و تصوف ما نيز موارد بسياري موجود است كه نشانگر وجود نيروي خارق العاده مي باشد.

چي به معني هوا يا تنفس مي باشد ، در فرهنگ هنرهاي رزمي چين ، چي انرژي حاصل از تنفس معني شده است . در كل چي كنگ به يكسري تمرينات تنفسي گفته مي شود كه سبب پديدار شدن نيروي دروني در انسان مي شود .

البته اين نيرو توسط انرژي « ين و يانگ » و نيروهاي عظيم كيهاني كه در هوا پراكنده است بدست مي آيد. يعني اينكه هنرجويان نيروهاي دروني از طريق انجام يكسري فرمهاي كاملاً تخصصي و تمرينات سخت و طاقت فرساي تنفسي ، انرژي عظيم كيهاني را به طريق انجام تنفس در عين عمل دم از هوا گرفته و در مركزي بنام مركز قدرت « تان تين » حبس نموده و ذخيره مي كنند و اين انرژي ذخيره شده در موقع لزوم از طريق نيروي فكر به هر قسمت از بدن كه لازم باشد انتقال مي يابد و مورد استفاده قرار مي كيرد . بعنوان مثال ذره بين در مقابل نور آفتاب يك نمود عيني مي باشد ؛ زماني كه ذره بين را در مقابل نور آفتاب قرار مي دهيم . نور آفتاب را در يك مركز جمع نموده و تبديل به حرارتي سوزاننده مي كند . در حقيقت «تان تين» مانند ذره بيني است در بدن ما كه نيروي عظيم كيهاني را در يك نقطه جمع نموده و تبديل به يك نيروي خطرناك و كشنده مي كند . ( دستيابي به اين نيرو ساليان متمادي تمرينات سخت و رياضتهاي زياد و استاد مجربي را مي طلبد ) .

انسان بعد از ساليان متمادي تمرينات اصولي وقتي موفق شد به اين نيروي عظيم دست يابد ، مي تواند در زندگي خود نفعهاي زيادي را ببرد . و اين نيرو مانند زرهي فولادين است بر بدن كه مي تواند انسان را در مقابل خطرات بزرگ و بيماريهاي مهلك محافضت نمايد.

شد آنكه اهل نظر بر كناره مي رفتند

هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش

به بانگ چنگ بگوييم آن حكايتها

كه از نهفتن آن ديگ سينه مي زند جوش

4_ تله كينه سيس و حركت اشياء بدون لمس :

تله كينه سيس يا ، پيسيكوكي نه سيس ، به معني تاثير گذاشتن ذهن يا روان آدمي بر روي اشياء موجود در محيط پيرامون است.

بدن انسان در يك پيله پيچيده شده است . اين پيله با نوري مانند نور بنفشهٌ دريايي مي درخشد. در حقيقت الكترومغناطيس بدن براي چشم غير مسلح نامرئي است ، اما واقعاٌ وجود دارد .

هر عملكرد جسمي از بهم زدن پلك چشم كرفته تا تصور يك رويا ، تارهايي از جريان را به پيله نزديك مي كند . حركت اشياء بصورت ناخودآگاه عملي بدون احتياج به تلاشي زياد است . شخص بدون هيچگونه فشار قابل ملاحظه اي جريان انرژي را از بدن خود خارج مي سازد . اين انرژي عمر كوتاهي دارد ، معمولاً بدون جهت گيري است و به اولين شيئي كه در راه خود با آن مواجه مي شود ضربه زده يا آن را تسخير مي كند.

زيست شناسي از دانشكاه ايالتي مسكو بنام «ادواردناموف» طي يك آزمايشي محتويات قوطي كبريتي را روي ميز پخش كرد و (نليا) كه در سن چهاده سالگي در خطوط مقدم ارتش سرخ مجروح شده بود و مدت زيادي را براي درمان در بيمارستان بستري بود و به پرورش تواناييهاي دروني خود پرداخته بود ، دستش را بالاي چوب كبريتها گرفت و آنقدر با فشار و زور تكان داد تا تمام كبريتها مثل تيرهايي كه بوسيله جريان رود حمل شوند ، پشت سر هم به طرف لبه ميز راه افتادند و يكي پس از ديگري روي زمين سقوط كردند «ناموف» براي اينكه احتمال كشيده شدن بوسيله جريان هوا ، نخ يا سيم را منتفي كند ، دسته كبريت ديگري را زير يك صفحه پلاستيكي شفاف قرار داد ، اما باز «نيليا» آنها را واداشت مانند ماكوي پارچه بافي به اين طرف و آن طرف بروند ، سپس پنج سيگار را زير يك ظرف بلورين قرار داد و به حركت درآورد. بعداً سيگارها را ريز ريز كردند تا مطمئن شوند جيزي داخلش نيست .

اين مفهوم براي ملل شرق به ويژه ايرانيان موضوعي كاملاً شناخته شده است و مثالهاي متعددي مرتبط با آن به وفور در كتب قديمي به چشم مي خورد.

« شيخ نظام الدين خالدي ، و پديدهٌ پيسيكوكي نه سيس »

وقتي تجديد وضو كرده بود خواست كه محاسن را شانه كند شانه در طاق بود ، و كسي هم نزديك آن نبود كه شانه را به دست شيخ بدهد . شانه از طاق بجست و خود را بدست شيخ رسانيد.

5_ مانيتيزم وهيبنوتيزم :من ندانم به نگاه تو جه رازي است كه من آن راز توان ديدن و گفتن نتوان برخي از افراد از جاذبيت خاصي برخوردارند ، حدود نيم قرن است كه روانشناسان روي اين موضوع تحقيق مي كنند ، ، آنها كوشش ميكنند كه در طبيعت اين حالت قابل ستايش را تعريف كرده ، و روشهايي را براي دستيابي به اسرار آن و كشف ريشهُ آن ارائه كنند . نام اين جذابيت را مانيتيسم شخصي مي گذارند . اصولاً هر انسان تشعشعات خاصي را از خود منتشر مي كند كه روي اطرافيان و افرادي كه به آنها فكر مي كند و حتي روي برخي از افراد ناشناس تاثير مي گذارد . تقويت نيروي مانيتيسمي نياز به مراقبت و تمرينات خاصي دارد .اصولا اكثر اين تمرينات به عنوان دستوالعمل ورزشهاي رزمي و قوانين واجب الاجراي آن درآمده است. {البته اكر در جامعه ورزشي كه اصالتها گم شده است اثري از آن باقي مانده باشد.} تاثير فكر بر جسم و بدن غير قابل انكار است تمركز روح و روان در آنچه كه شما كمال مطلوب مي دانيد بايد چنان باشد كه هنگام ورزش و پرورش روزانه جسم ، هر گاه خود را در حال ورزش كردن در مقابل آيينه مي بينيد تصوير خود را بعنوان ورزشكاري كه در ذهن مي پروانيد و دوست داريد در آن حد باشيد و خود را جانشين آن بكنيد ببينيد ، بايد با انرژي و قاطعيت بسياري بخواهيد كه به تكامل مورد نظرتتان برسيد . تلاشهاي مكرر ، شما را به هدف خواهد رساند و به كمك قابليت تاثير فكر پيشرفتتان آسان خواهد شد و در هنرهاي رزمي از تمركز فكر و تجسم خلاق جهت ارتقاء سطح فني استفاده هاي زيادي خواهيد كرد. راجع به ارتباط تجسم و خودتلقيني و خودباوري « تاثير ذهن بر جسم » آزمايشات فراواني بعمل آمده است . بعنوان مثال يك ورزشكار را در جلسات متعدد تحت خواب مغناطيسي قرار داده اند و وزنه اي در دست چپ او قرار داده ، در آن حال به او تلقين كردند كه تو با دست راستت ورزش مي كني در حالي كه عملا با دست چپ تمرين مي نمود پس از مدتي در آزمايشات به عمل آمده معلوم گشت كه دست راست او تقويت شده است .

6_ تاثير شفابخشي :

اساتيد واقعي و عارفان حقيقي با تقويت نيروهاي دروني و تاثير نيروي جسم بر بدن خود مي توانند بر افراد مختلف از جمله بيماران نفوذ كرده و در بيشتر مواقع آنها را تحت درمان قرار دهند . اين يك حقيقت غير قابل انكار است كه « ذهن آدمي قادر است او را بيمار سازد و يا سالم گرداند » . اساتيد واقعي و افرادي كه از نيروهاي دروني بهره مي برند مي توانند با ارتعاش و انتقال دادن نيروهاي نهفته خود توسط چشمها ، دستان و حتي فكر بصورت تاثير از راه دور و .....تاثيرات غير قابل انكاري بر محيط و اطراف خود بگذارند.

7_ تله پاتي : ارتباط فكر بين دو انسان يا يك نفر با چند نفر را تله پاتي مي گويند كه تقويت اين ارتباط نياز به تمرينات روحي دارد . تله پاتي عملي است كه دو فرد در يك زمان مشخص مي توانند امواج مغزي خود را براي يكديگر بفرستند و براي هم پيام ارسال نمايند . بطور مثال اگر دو نفر در دو اتاق مجزا قرار بكيرند و همزمان بر روي يك موضوع مشخصي فكر نمايند ، افكار همديگر را دريافت مي كنند ، البته اين مثال براي افراد مبتدي و آناني كه تازه تمرينات تله پاتي را شروع كرده اند ، آورده شده است . در سطوح بالاتر حتي مي توان از شهري به شهري و از كشوري به كشور ديگر پيام ارسال نموده و پيام دريافت نمايند

 

ضرورت و نحوه استفاده کاربردی از تیغه دست

تیغه دست یا سوتکال ، که همچنین برخی افراد آن را ( ضربه کاراته ) می شناسند ابزار بسیار قدرتمندی است که در بسیاری از سبکهای هنرهای رزمی به کار میرود و هم برای حمله و هم برای جلوگیری از حرکت حریف می تواند به کار گرفته شود . در اینجا، زیبی کراک ، دان شش ، از یونایتد آی .تی.اف تیغه دست را بخش بندی کرده و به شما نشان می دهد که چطور تیغ تکنیک را تیز کنید .

چطور و چه موقع باید از آن استفاده کنید ؟

تیغه دست بخشی از کف دست بین مچ و بند اصلی انگشت کوچک است برای اینکه به درستی تیغه دست را ایجاد کنید ، هر چهار انگشت باید محکم به هم فشرده شود ، و انگشت وسطی و انگشت حلقه کمی به داخل خم شوند . باید بین انگشت شصت و انگشت اشاره فاصله ای باشد تا قدرت بیشتر بر روی بخش ضربه زننده متمرکز شود . دستی که در این وضعیت قرار میگیرد نه تنها به عضلاتی که این ابزار را می سازند اجازه می دهد تا منقبض شوند ، بلکه سایر عضلات ساعد را نیز منبقض میکند ، که باعث تداوم قدرت کف دست و ساعد می شود . تکنیک تیغه دست می تواند در آزمونها و نمایش ها و مبارزات ورزشی به کار رود ، در نمایش ها متخصصان هنرهای رزمی آجر ها ، با بلوک های یخی را می شکنند ، گلوی بطری ها را قطع میکنند و یا میله های فولادی را خم میکنند و می شکنند .

همچنین در مبارزات ورزشی آی . تی . اف نیز می توان از تیغه دست بهره برد . در فاصله نزدیک که فاصله برای یک ضربه پا و یا یک ضربه دست رو در رو خیلی کوتاه است ، این حرکت نسبتا موثر است . به هنگان چرخاندن بدن در مانوری که از حالت نزدیک به فاصله دورتر حرکت میکنیم این امر می تواند به صورت موفقیت آمیز به صورت ضربه داخلی به کار گرفته شود . علیرغم اینکه این تکنیک موثر است متاسفانه بیشتر رقابت کنندگان در مبارزات ورزشی از آن استفاده نمیکنند . در دفاع از خود هنگامی که حریف در فاصله نزدیک یقه یا لباسهای شما را از جلو می قاپد تیغه دست خیلی موثر واقع می شود . با آزاد بودن هر دو دست مدافع همزمان می تواند به دنده های آزاد ، گردن و یا گوشها ضربه بزند و صدمه جدی برای مهاجم پیش بیاورد .

اهداف کدامند ؟

تیغه دست کاربردهای زیادی دارد و می تواند برای حمله به جمجمه و گیج گاه و بخش فوقانی استخوان بینی ، فرو رفتگی بالای لب ( لب بالایی ) ، فک ، سیب گلو ، دنده های آزاد ، ماهیچه های پس گوشی گردن و رگ گردن ، حلق ، ترقوه ، مهرهای سوم ( هسته اصلی ستون فقرات ) ، قسمت بالایی بازو ، مفصل شانه و شبکه خورشیدی ( شبکه عصبی پشت معده ) به کار برود ..

به هنگام جلوگیری از حرکت حریف ، می توان آن را به کار برد تا در برابر حریف در برابر ضربه رو به پایین دست یا پا ، و حمله هایی که از پهلو وارد می شوند ( ضربه چرخشی پا ، ضربه قوس دار مشت) یا از جلو وارد می شوند ( ضربه چکشی پا از جلو ) دفاع کرد . جلوگیری از حرکت حریف با تیغه دست می تواند در مقابل ساعد بیرونی یا داخلی ، مچ ، درشت نی ، زردپی ، قوزک پا یا قلم پا به کار رود .

چطور آن را اجرا میکنند ؟

اجرای تیغه دست می تواند با یک یا هر دو دست انجام شود . ضربه می تواند به طرف درون و یا بیرون وارد شود که این مساله به موقعیت حریف و نقطه هدف بستگی دارد . تیغه دست فقط یک بخش از تکنیک است ، بنابراین ، برای آن که درست به کار برده شود ، باید در عمل با تمام بدن هماهنگ باشد . در مورد ضربه به سمت داخل دست ضربه زننده بالا می رود و در همان وضعیت اولیه باقی می ماند مثل آنکه دارید سنگی را پرتاب میکنید . سپس ، با چرخش مچ به سمت داخل در مسیر مستقیم به نقطه هدف وارد میشود . در مورد ضربه به سمت بیرون ، دستها در سمت مچها ضربدری روی هم قرار میگیرند و دست ضربه زننده بالای دست (پیشرو) دیگر رو به بالا قرار می گیرد . به هنگام آغاز حمله کمی به سمت عقب بچرخید و با چرخاندن مچ دست و رها کردن ابزار حمله ضربه را وارد کنید . در لحظه وارد آوردن حمله (یا جلوگیری از حرکت حریف) ، بدن شما می تواند در وضعیت رو به جلو یا رو به پهلو قرار گیرد . در هر کدام از موارد ، این تکنیک با یک موضع ثابت و بهره وری از گروه های بزرگ ماهیچه ای اطراف باسن تقویت می شود .

چطور آن را بیاموزم ؟

یادگیری تیغه دست شامل آماده کردن دست ، اجرای تکنیک و کاربرد آن در عمل می باشد . علیرغم آنکه این فن به طور طبیعی تقریبا یک ابزار امن به شمار میرود بر حسب ساختار تشریحی آن ، آماده کردن تیغه دست نه تنها قدرت را افزایش خواهد داد بلکه همچنین به هنگام شکستن اجسام جامد از آن محافظت خواهد کرد . آماده کردن فقط می تواند توسط شاگردان بزرگسال و با مخاطرات مربوط آموخته شود . آنان می توانند ابزار آمادگی را از یک فروشگاه هنرهای رزمی خریداری نمایند و یا خودشان به تنهایی آن را بسازند . ضربه زدن به اشیایی مانند دیوار ، کنده های درخت و یا تیرهای فلزی توصیه نمی شود ! ، به خصوص برای مبتدی ها . ورزیده شدن با ضربه های آرام شروع می شود ، ده الی پانزده ضربه برای هر دست در هر روز ، و هر دو یا سه روز تکرار شود . وقتی که پیشرفت سریع باشد ، سایر ابزارهایی که مقاومت بیشتری ایجاد می کنند می توانند به کار برده شوند . همیشه توصیه می شود که پس از پایان دوره مقدماتی پیشرفت خود را امتحان کنید . این قضیه می تواند با شکستن تنها یک قطعه چوب انجام شود ، و به این طریق قدرت ضربه اندازه گرفته شود ، یا با مقداری ابتکار ، تمرینی اختراع کنید که میزان پیشرفت را اندازه خواهد گرفت .

هنگامی که لوله های چوبی نواحی ضربه من هستند ، از یک ترامپولین که در یک طرف قرار گفته استفاده میکنم . من محل اولیه قرار گرفتن ترامپولین را اندازه گیری میکنم و 30 ضربه با یک دست وارد میکنم . سپس فاصله مسافتی را که ترامپولین طی تمرین من حرکت کرده اندازه گیری میکنم . این تمرین زمان زیادی لازم ندارد و می تواند به هنگام عصر و یا بین استراحت کارهای خانه و یا تماشای تلویزیون انجام گیرد . بنابراین ، باید به یاد داشت که قبل از اجرای این تمرین دست ها و تیغه دست گرم کنید .

پس از آماده کردن دست مهاجم ، شاگردان باید با اجرای بی درنگ و یا به هنگام تحرک حرکتهای اساسی آن را با موضع های دیگر تلفیق کنند . چنین تمرین هایی باعث تعادل و هماهنگی و فهم بهتر کاربرد تیغه دست خواهد شد . پوشش ها و یا لایه هایی می توانند برای کمک به اجرای امن ضربه تیغه دست باشد .

چه کس دیگری از آن استفاده میکند ؟

تیغه دست یک تکنیک رایج است که در سبک های گوناگون هنرهای رزمی کاربرد دارد . از سوی هنرجویان تکواندو به کار برده می شود . در سبکهای هنرهای رزمی ژاپنی مانند کاراته ، آیکیدو ، جوجیتسو ، کنگ فوی چینی ، وییت وو دائو ، کوکسول کره ای یا سامبوی روسی فراوان به چشم میخورد . تیغه دست می تواند در کاربرد های زیاد بسیار تکنیک موثری باشد با این حال ، به یاد داشته باشید که گرچه یک دست به درستی آماده شده مهم است ، تکنیک و موضع درست هم در موثر بودن آن بسیار تاثیر دارد . بنابراین باید به اندازه های تمرین های تیغه دست این موارد را نیز تمرین کرد

کنترل تمرین از طریق ضربان قلب

يك مربی همواره باید برنامه های تمرینی خود را از نظر اجرا تحت کنترل داشته باشد ، تا بتواند يك ارزیابی صحیح از برنامه های داده شده به عمل آورد و چنانچه لازم باشد اصلاحات مورد نیاز را در برنامه تمرینی خود به عمل آورد.

لذا باید در سه مرحله تمرینی يعني : گرم کردن، تمرینات هوازی وتمرینات غير هوازی ورزشکار را تحت کنترل داشته باشد تا دریابد آیا آنچه هدف برنامه تمرینی بوده است رسیده است یا خبر؟ با چند روش مي توان ورزشکار را کنترل نمود كه آیا به آن دامنه كار تعریف شده رسیده است یا خبر ؟ براي مثال وقتي به تيم دستور گرم كردن مي دهد بايد كنترل كند كه آيا واقعا بدن وي گرم گرديده است يا خير؟ يا آيا در تمرينات هوازي ورزشكار در همان حد خواسته شده كار كرده است يا نه ، زیرا ممكن است ورزشكار فراتر از خواسته مربي شدت كار را بالا برده و يا بر عكس، در آن شدت ، كار نكرده باشد. يكي از اين روش ها اندازه گيري اسيد لاكتيك خون ورزشكار است زيرا ميدانيم در فعاليت هاي مختلف با شدت هاي گوناگون ، مقدار تجمع اسيد لاكتيك در بدن متفاوت مي باشد. اما چگونه يك مربي مي تواند در وسط تمرين اسيد لاكتيك را اندازه گيري كند ؟ پس راه آسانتري را بايد جستجو نمود.

ساده ترين راه، اندازه گيري ضربان قلب ورزشكار است ، يعني با اندازه گيري ضربان قلب ورزشكار با پارامتر هاي از پيش تعيين شده مثل سن و ضربان قلب ورزشكار در حالت سكون مي توان به اين هدف رسيد. وقتي مربي به ورزشكاري دستور گرم كردن (warm up ) مي دهد بايد ضربان قلب وي برابر فرمول زير محاسبه كند و ضربان قلب كه به اين محدوده رسيد نشان مي دهد كه بدن گرم شده است و آماده تمرين مي باشد.

ماكزيمم ضربان مجاز قلب ورزشکار = سن ورزشکار – 220

ضربان قلب كاري = ضربان قلب ورزشکار در حالت سكون – ماكزيمم ضربان قلب ورزشکار

ضربان قلب در حالت گرم كردن= ضربان قلب در حالت سكون + (4/0×ضربان قلب كاري)

براي مثال اين محاسبه براي يك ورزشکار 30 ساله كه ضربان قلب وی در حالت سكون 70 ضربه در دقيقه مي باشد به شرح زير است

ماكزيمم ضربان مجاز قلب 190=30-220

ضربان قلب كاري 120=70-190

ضربان قلب مجاز براي گرم كردن 118=70+48 70+(4/×120)

محدوده ضربان قلب ورزشكاري كه استقامتي هوازي كار مي كند به شرح زير است:

ضربان قلب در حالت سكون + (6/0×ضربان قلب كاري)

و اگر ورزشكار در آستانه غير هوازي كار مي كند يعني بين مرز هوازي و غير هوازي كار وتمرين مي نمايد ضربان قلب وي به شرح زير محاسبه ميگردد:

ضربان قلب در حالت سكون + 7/0 ×ضربان قلب كاري

براي مثال يك ورزشكار 30 ساله كه ضربان قلب وي در حالت سكون 60 است

محدوده ضربان قلب وي در حالت آستانه غير هوازي به شرح زير مي باشد:

ماكزيمم ضربان قلب 190=30-220

ضربان قلب كاري 130=60-190

151=60+91=60+(7/0×130)

ضربان قلب يك ورزشكار با مشخصات ذكر شده فوق وقتي كه در آستانه غير هوازي كار مي كند .

اما محاسبه ضربان قلب همان ورزشكار 30 ساله كه ضربان قلب وي در حالت آرامش و سكون 60 است در زمانيكه در آستانه اسید لاكتيك يعني غير هوازي كار مي كند به شرح زير است.

ضربان قلب ورزشكار در حالت سكون +9/0×ضربان قلب كاري

ضربان قلب كاري 130 =60-190 à ماكزيمم ضربان قلب 190 =30-220

177 =(60+117) =60+(9/0×130)

ضربان قلب ورزشكاري كه در سيستم اسيد لاكتيك يا غير هوازي كار مي كند

پس با توجه به ويژگي هر ورزشكار مي توان از روي ضربان قلب وي مشخص نمود.

بهترین زمان مناسب برای ورزش کردن

خیلی از افراد عادت دارند که ساعت 6 صبح از خواب بیدار شده و به انجام تمرینات خود بپردازند و عقیده دارند که این زمان بهترین زمان برای ورزش کردن آنهاست چون به آنها برای ادامه روز انرژی می‌دهد اما خیلی‌های دیگر اصلاً فکرش را هم نمی‌کنند که حتی یک روز قبل از ظهر تمریناتشان را انجام دهند و ترجیح می‌دهند که بعد از ظهر ورزش نمایند اما آیا ساعت خاصی وجود دارد که تمرین کردن در آن ساعت بیشتر نتیجه دهد؟ ...

واقعیت این است که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ثابت کند ورزش کردن در یك ساعت خاص کالری بیشتری می‌سوزاند و فایده بیشتری دارد اما ساعت تمرین کردن تاثیر بسیار زیادی بر احساس شما از تمرین دارد. مهم‌تر از همه اینکه، متخصصین می‌گویند بهتر است یک ساعت خاص را برای تمرین کردن خود انتخاب کرده و آن را ادامه دهید تا ورزش کردن برایتان به شکل عادت درآید.

نوشته شده در تاريخ پنجشنبه بیست و پنجم فروردین 1390 توسط سركاو کارگري | نظر بدهید

رابطه قلب ، ورزش و سلامتی

ورزش و فعاليتهاي تربيت بدني موجب تقويت عضله قلب مي گردد . امروزه فعاليتهاي ورزشي بعنوان اقدامي جهت پيشگيري از بروز سكته هاي قلبي محسوب مي شوند .

در اثر ورزش عروق خوني گشاد شده و سبب تسريع جريان خون مي گردد .

ميزان هموگلوبين خون بيشتر شده و نتيجه كار انتقال اكسيژن به قسمت هاي مختلف بدن بهتر انجام مي شود .

ورزش مرتب راهي است مناسب جهت پيشگيري از بروز بيماري فشار خون .

ورزش مي تواند ميزان چربي خون را به حد متعادل برساند ، پس به جاي خوردن دارو بهتر است ورزش كنيد.

رابطه بین اخلاق و هنرهای رزمی

به منظور درک رابطه اخلاق و تمرینات هنرهای رزمی این نکته اساسی باید مورد توجه واقع شود که حقیقت این هنر در مرحله ای برای رزمی کار به دست خواهد آمد که کاملا وابسته به اخلاق وی گردد . اگر فرد در این مرحله واجد شرایط خاص اخلاقی نباشد , مهارت و قابلیت او تنها به محدوده معینی ختم شده و بر عکس چنانچه وی دارای شرایط اخلاقی نیکو باشد هیچ محدودیتی برای آنچه که او می تواند در این هنر بدست آورد وجود ندارد .

بروز شرایط خاص اخلاقی در اعمال روزانه فرد بوده و دارای 5 صفت مشخصه است که عبارتند از : تواضع و فروتنی , احترام , تقوا و پارسایی , امانتداری و ایمان و در نهایت وفاداری و صداقت

چند توصیه برای استحکام استخوان ها

استحكام و قدرت استخوان‏ها برای حفظ سلامت كل بدن، ضروری است. سعی كنيد، عادات غذايی و ورزشی خود را طوری تنظيم كنيد كه باعث افزايش قدرت استخوان‏هايتان شوند.

1- غذاهای غنی از كلسيم و ويتامين D را در برنامه غذايی روزانه خود مصرف كنيد.

بهترين غذاها برای تامين كلسيم شامل: شير و لبنيات، ماهی، بروكلی و سبزيجات برگی شكل سبز تيره هستند.

منابع غذايی ويتامين D روغن كبد ماهی، كره، زرده تخم مرغ، خامه و جگر است .

2- غلات و نان سبوس‏دار را همزمان با غذاهای غنی از كلسيم نخوريد، زيرا سبوس حاوی ماده‏ای است كه به كلسيم متصل مي‏شود و مانع جذب آن می‏شود.

ماساژ

ماساژ عبارت است از یك سری حركات ریتمیك و نظام یافته كه بر روی عضلات و بافت‌های نرم بدن انجام می‌شود و یا به عبارت دیگر ماساژ عبارت است از دست ورزی بر روی بافت‌های نرم بدن .این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی‌های حاد و مزمن كمك می‌كند .

بهترین نوع ماساژ، ماساژی است كه با دست داده می‌شود . چون اولا دست قابل انعطاف است و می‌توان آن را به هر شكلی در آورد، ثانیا اختلاف حرارت دست ماساژ دهنده به بدن شخصی كه ماساژ روی بدنش انجام می‌گیرد متفاوت است این خود عاملی است در جهت تسكین بخشیدن و احیای انرژی اعصاب، در صورتی كه دستگاه‌های مكانیكی فاقد این خواص هستند.

خواص درمانی و تغذیه ای سیب زمینی

سیب زمینی یک گیاه یک ساله است که ما از غده های موجود در ریشه آن استفاده می کنیم. زادگاه اولیه آن در آمریکای جنوبی بوده و اولین بار توسط میرزا ملکُم خان به ایران آورده شده است، برای همین در ابتدا به آن " آلو ملکُم " می گفتند و اکنون هم در بعضی شهرهای ایران سیب زمینی را بنام آلو می شناسند.

سیب زمینی غنی از بتاکاروتن( پیش ساز ویتامین A ) است که وقتی پخته می شود به آسانی جذب می شود.

توصیه های لازم برای مبارزه

۱- آماده بودن بدن:

شما زمانی ميتوانيد به مبارزه بپردازيد كه بدنی آماده داشته باشيد وبدن شما آماده نخواهد شد مگر اينكه تمرينات سخت ومداومی داشته باشيد واين تمرينات سخت ومداوم علاقه وپشتكار ميخواهد. هميشه ودر همه حال بايد با سستی وتنبلی فرسنگها فاصله داشته باشيد.

2- تمركز فكر:

شما وقتی وارد آماده مبارزه ميشويد بايد تمام فكرتان را جمع كرده وفقط به مبارزه وحريف فكر كنيد، در ضمن بايد اراده قوی داشته باشيد وهميشه به خودتان تلقين كنيد كه (من حريف را شكست خواهم داد) شما طوری در مبارزه عمل كنيد كه حريف از هيبت شما بترسد ودست وپايش را گم كند ، البته منظور بنده اين نيست كه حريف را كوچك بشماريد بلكه قويتر از او ظاهر شويد وتمام حواستان را جمع كنيد چون شما مقابل جسمی بيجان نايستاده ايد بلكه كسی كه درمقابل شماست يك رزمی كار است وجسمی آماده دارد وامكان اين هست كه از يك لحظه غفلت شما استفاده كرده وشما را نقش زمين كند.

تغذیه و انواع ویتامین ها

بدن سالم و نيرومند باعث نشاط و عمر طولانی می شود و اين بستگی به ويتامين و عناصر معدنی و مواد غذايی کافی دارد . انسان کامل و سالم روزانه به طور متوسط احتياج به ۲۴۰۰ کالری دارد که بايستی به صورت تغذيه صحيح و سالم از منابع مختلف غذايی تامين شود .

سرگيجه خستگی خمودگی رنگ پريدگی چرت زدن ضعف در مقابل امراض اثراتی است که رژيم غذايی ناقص در بدن توليد می کند .

۱- در هر وعده غذا بايستی بقدری بخوريد که رفع گرسنگی شود ( از پرخوری بپرهيزيد ) .

۲-از سبزيجات تازه و ميوه استفاده نماييد .

۳- در حال عصبانيت و يا هيجان غذا نخوريد . زيرا هيجان مانع ترشح اسيد معده می شود و هضم غذا مختل می گردد .

یادگیری و الگو دهی به ورزشکاران

بخش بزرگی از يادگيری انسان از راه مشاهده رفتار و اعمال ديگران آموخته می شود همچنين پاره ای از يادگيری های ورزشكاران از راه شرطی سازی آموخته می شود اما بايد بگوييم اين همه ماجرا نيست و قسمتی راكه در اين مقاله می خواهيم روی آن تاكيد مي كنيم يادگيری از راه مشاهده ديگران نام دارد .پس يك مربی خوب اگر بخواهد آموزش دهنده خوبی باشد بايد به خصوصيات روانی و سير يادگيری ورزشكار خود توجه نمايد.

مراحل يادگيری ورزشكاران:

١- مرحله توجه ٢- مرحله به يادسپاری و يادداری ٣ - مرحله بازآفرينی حركتی ۴ - مرحله

دوازده دلیل برای مفید بودن دویدن

1 - بهبود فعاليت فكری:

آرام بدويد تا

- مغز شما همراه با خون بيشتر ، اكسيژن بيشتری دريافت كند .

- گردش خون شما بيشتر و انتقال اكسيژن جذب شده از شش هايتان به تمام بدن تسهيل گردد.

- فعاليت ذهنی و فكری شما بهبود يابد .

توجه : 5دقيقه اول فعاليت را به گرم كردن بدن اختصاص دهيد . برای اين كار از حركات نرمشی و كششی استفاده كنيد .

2 - افزايش بافت استخوانی:

به مدت 30 دقيقه آرام بدويد تا

- تعادل بين ساخت و تخريب استخوان حفظ شود ( زيرا استخوان بندی انسان، پيوسته تحت تاثير عمل سلولهايی است كه بافت استخو انی را مستحكم يا تخريب مي كنند)

- وزن مخصوص ( تراكم )بافت استخوانی از 30 تا 40 در صد نسبت به افرادی كه نمی دوند افزايش يابد .

- مواد لازم بافت های استخوانی از خون جذب گردد تا از پوكی استخوان به خصوص در سنين بالا جلو گيری به عمل آيد .در روزهای اول می توانيد راه رفتن و دويدن را به تناوب انجام دهيد ، اما كم كم بايد بر ميزان دويدن بيفزايد .

پارکور نخستين بار 20 سال پيش توسط يک فرد فرانسوي به اسم «ديويدبل» و دوستانش که در يکي از محله هاي حاشيه نشين پاريس زندگي مي کرده اند، باب مي شود. اين افراد دنبال ورزشي مي گشته اند که در عين سادگي

، حس هيجان آنها را نيز ارضا کند

. آنها ترکيبي از همه ورزش هايي را که تا آن روز تجربه کرده بودند، با هم ترکيب مي کنند و پارکور را به وجود مي آورند. بعد از اين ماجرا فرد ديگري به نام «سباستين فوکور» که فردي سياهپوست بوده و گروهي به اسم «ياماکازي» -که يک فيلم هم به همين نام ساخته اند - اين ورزش را تکامل بخشيدند و تکميل کردند. فيلم گروه «ياماکازي» از تلويزيون خودمان هم پخش شده است. حسن پارکور اين است که قاعده و قانون خاصي ندارد و مثل ورزش هاي کلاسيک تابع قانون خاصي نيست که حرکتي در آن خطا به حساب بيايد و بنابراين مي توان در پارکور هر خلاقيتي بروز داد. تو در اين ورزش فقط به يک کفش خوب احتياج داري و لازم نيست که هيچ هزينه خاصي بکني. فقط بايد بدنت آمده باشد. «پارکور» هيچ چيز به جز آمادگي بدني خودت نيست. هر چه آماده تر باشي بهتر اين کار را انجام مي دهي و به قول خودمان حرکت با حال تر و خفنتري مي زني. البته بخش اصلي اين ورزش بخش ذهني آن است. يعني اين که تو بايد توانايي اين را داشته باشي که سريع تصميم بگيري و آمادگي هرگونه اتفاقي را داشته باشي و بتواني در کوتاهترين زمان ممکن بهترين تصميم را بگيري. نبايد از چيزي بترسي، تو مي داني اينجا برايت هيچ اتفاقي نمي افتد ولي مي ترسي آن را انجام بدهي. اين ترس را بايد از بين ببري. ذهنت بايد آماده باشد. ذهنت بايد آزاد باشد. در حال حاضر اين ورزش در ارتش آمريکا به سربازان آموزش داده مي شود و پليس فرانسه هم براي مقابله با مجرمين آن را به کارکنانش ياد داده است. در کل فرانسوي ها حرف اول را در پارکور مي زنند و بعد از آنها انگليسي ها هستند که همه کارهاي تجاري دنيا را انجام مي دهند. يعني اجراي کليپ و برنامه ها را در دنيا قبضه کرده اند

تمركز فكر چيست؟

اگر به جيب تفكر فرو كني سر را گذشته هاي قضا را ادا تواني كرد

و ليكن اين صفت رهروان چالاك است تو نازنين جهاني ، كجا تواني كرد

جمع كردن تمام حواس روي يك موضوع را تمركز فكر مي گويند ، علم امروزي روي تمركز فكر تاكيد فراواني دارد قبل از اين نيز اكثر بزرگان از اين موحبت الهي برخوردار بوده اند.

زفكر تفرقه باز آي تا شوي مجموع به حكم آن كه چو اهرمن شد سروش آمد

_ تمركز فكر ارشميدوس

سپاهيان روم با كشتيهاي جنگي به سواحل شهر نزديك شده بودند ، ارشميدوس به كمك نبوغ رياضي خود منجنيقهايي ساخته بود كه از اين منجنيقها با پرتاب سنگهاي بزرگ تعدادي از كشتيهاي دشمن را غرق كرده بودند . ارزشميدس در اتاق محقرش مشغول حل مسائل رياضي و تكميل اختراع خود بود كه سربازان دشمن ارشميدس را پيدا كردند ، فرمانده سپاه به سربازانش دستور داده بود كه هر جا ارشميدس را پيدا كردند ، او را زنده نزد وي بياورند . عدهاي از سربازان به خانه ارشميدس ريختند ، چون ارشميدوس را نمي شناختند از او اسمش را پرسيدند . ارشميدس مشغول حل مسائل رياضي بود و چنان فكرش متمركز بود كه متوجه ورود سربازان نشد و پاسخ آنها را هم نداد زيرا در اثر تمركز فكر قوي اصلاً صداي آنها را نشنيده بود . سربازان دوباره سوال كردند ، ولي جز بي اعتنايي و سكوت جوابي نشنيدند ، لذا عصباني شده و با وارد كردن ضربهٌ شمشيري بر گردنش سرش را از تن جدا كردند .

شما حواستان باشد به سرنوشت ارشميدس دچار نشويد !!!!!......

2_ حس ششم

تمركز فكر و حس ششم از جمله تمريناتي است كه در تمرينات پاراپيسيكولوژي وجود دارد ، از جمله تكنيكهاي ريلكس شدن ( شُل بودن ) براي ايجاد و يا عميق كردن خلسهٌ هيپنوتيزمي و در تمرينات «مديتيشين ، يوگا ، ذن» از تمركز فكر و حس ششم استفاده مي شود حواس پنجگانه ما (بينايي ، شنوايي ، بويايي ، چشايي ، لامسه) به ما كمك مي كند تا به نحو مطلوبي به حوادثي كه در جهان اطراف ما اتقاق مي افتد پي ببريم ، اما حس ششم حاصل پنج حس ديگر را از طريق فرايند علت و معلول فرضي جمع آوري كرده و به فرايند بين علت از طريق معلول قوت مي دهد و حس مستقيمي مانند حواس پنجگانه نيست بلكه ادراك روحي ماوراءالطبيعي است . حس ششم كه آن را فراست يا ادراك نيز مي نامند در علوم مختلف مخضوصا علوم مربوط به ورزشهاي رزمي كاربرد فراواني دارد.

_ آثار علمي حس ششم :

در استفاده كردن از نيروها دروني علاوه بر آن كه محدوديتي در تاثير علمي آن وجود ندارد ، خطراتي نيز براي بشر بوجود نمي آورد . اكنون ساختمانهايي در زمين وجود دارد كه مطلقاً با سنگ ساخته شده است ، از سنگ بودن ساختمانهاي قديمي عجيب نيست ، ولي اين مطلب قابل توجه است كه هر يك از اين سنگها ده تن وزن دارند و بعضاً تا ارتفاع بيشر از ده متري بلند كرده شده اند . ميگويند براي بحركت درآوردن هر يك از اين سنگها نيروي بدني 60 هزار نفر لازم است كه يكباره به فعاليت درآيد ؛ در واقع تا كنون كسي در دنيا نتوانسته چگونگي ساختمان اين احجار را توضيح دهد و توجيه نمايد.

نظير اين ساختمان در لبنان موجود است و موسوم به«ايوان بعلبك» است و تاريخ آن 900 سال قبل از ميلاد مسيح است. خانه كعبه در عربستان در حدود ده هزار سال پيش ساخته شده است و مطابق قصص قرآن و تورات ، توسط ابراهيم و فرزندش اسماعيل (يا اسحق) ساخته شده است . يعني توسط دو نفر ! البته هر دو پيامبر بوده و تواناييهاي استفاده از نيروي جسمي و روحي خود را تا حد كمال داشتند.

يكي ديگر از شگفتيهاي كره خاكي ؛ هرم خئوپس ( از اهرام ثلاثهٌ مصر ) مي باشد كه از حوصله اين بحث خارج است و بعداً به آن خواهيم پرداخت.

 

 

3_ نيروي چي _ چي كنگ :

نيروي چي در مفهوم به نيروي حيات اطلاق مي شود و يكي از پيچيده ترين مفاهيم هنرهاي رزمي ، طب سنتي انرژي درماني و يكي از شگفت انگيزترين فلسفه هاي كهن سرزمين چين مي باشد . در بسياري از ورزشهاي رزمي مانند «كونك فو يا ووشو» كه بيشتر با تمرينات تنفسي همراه هستند مورد تمرين قرار مي گيرد.

در اثر بكار انداختن اين نيرو اساتيد قادر به انجام كارهاي خارق العاده هستند ؛ ( مانند تاثير بر حريف فقط با نگاه ، مقاومت بدن در مقابل ضربات مهلك و يا معالجه افراد با انتقال نيرو ) در عرفان و تصوف ما نيز موارد بسياري موجود است كه نشانگر وجود نيروي خارق العاده مي باشد.

چي به معني هوا يا تنفس مي باشد ، در فرهنگ هنرهاي رزمي چين ، چي انرژي حاصل از تنفس معني شده است . در كل چي كنگ به يكسري تمرينات تنفسي گفته مي شود كه سبب پديدار شدن نيروي دروني در انسان مي شود .

البته اين نيرو توسط انرژي « ين و يانگ » و نيروهاي عظيم كيهاني كه در هوا پراكنده است بدست مي آيد. يعني اينكه هنرجويان نيروهاي دروني از طريق انجام يكسري فرمهاي كاملاً تخصصي و تمرينات سخت و طاقت فرساي تنفسي ، انرژي عظيم كيهاني را به طريق انجام تنفس در عين عمل دم از هوا گرفته و در مركزي بنام مركز قدرت « تان تين » حبس نموده و ذخيره مي كنند و اين انرژي ذخيره شده در موقع لزوم از طريق نيروي فكر به هر قسمت از بدن كه لازم باشد انتقال مي يابد و مورد استفاده قرار مي كيرد . بعنوان مثال ذره بين در مقابل نور آفتاب يك نمود عيني مي باشد ؛ زماني كه ذره بين را در مقابل نور آفتاب قرار مي دهيم . نور آفتاب را در يك مركز جمع نموده و تبديل به حرارتي سوزاننده مي كند . در حقيقت «تان تين» مانند ذره بيني است در بدن ما كه نيروي عظيم كيهاني را در يك نقطه جمع نموده و تبديل به يك نيروي خطرناك و كشنده مي كند . ( دستيابي به اين نيرو ساليان متمادي تمرينات سخت و رياضتهاي زياد و استاد مجربي را مي طلبد ) .

انسان بعد از ساليان متمادي تمرينات اصولي وقتي موفق شد به اين نيروي عظيم دست يابد ، مي تواند در زندگي خود نفعهاي زيادي را ببرد . و اين نيرو مانند زرهي فولادين است بر بدن كه مي تواند انسان را در مقابل خطرات بزرگ و بيماريهاي مهلك محافضت نمايد.

شد آنكه اهل نظر بر كناره مي رفتند

هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش

به بانگ چنگ بگوييم آن حكايتها

كه از نهفتن آن ديگ سينه مي زند جوش

4_ تله كينه سيس و حركت اشياء بدون لمس :

تله كينه سيس يا ، پيسيكوكي نه سيس ، به معني تاثير گذاشتن ذهن يا روان آدمي بر روي اشياء موجود د

  انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 746
كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

دانلود درسنامه قلب نعمتی پور

دانلود درسنامه قلب نعمتی پور

  مشخصات نام کامل کتاب درسنامه: بیماری های قلب و عروق توضیحات بیشتر: از سری منابع اصلی دستیاری و...  حاوی 36 فصل مولف: دکتر ابراهیم نعمتی پور و با همکاری اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعداد صفحات: 614 فرمت: PDF پی دی اف زبان: فارسی کیفیت: بسیار عالی سال ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر  آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

دانلود جزوه حقوق مدنی استاد شعبانی

دانلود جزوه حقوق مدنی استاد شعبانی

جزوه عالی حقوق مدنی آماده برای دانلود استاد: دکتر شعبانی سال: 1400 تعداد صفحات: 453 فرمت: پی دی اف pdf کیفیت: عالی حجم: 92.5 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): تایپی   ... ...

کتاب صوتی پاک زیستن - انجمن معتادان گمنام

کتاب صوتی پاک زیستن - انجمن معتادان گمنام

کتاب صوتی پاک زیستن انجمن معتادان گمنام NA   درباره کتاب: هر روزی که ما پاک زیسته و اصول روحانی بهبودی را تمرین می کنیم, حقایق بیشتری آشکار می گردند. اولین نسخۀ کتاب پاک زیستن در سال 1983 نوشته شد اما آغاز این پروژه حتی به پیش از این تاریخ نیز مربوط می گردد. این ... ...

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

عنوان کتاب: ترک آسان سیگار نویسنده: آلن کار مترجم: کاوس نویدان گوینده: علی همت مومیوند فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 17 حجم کل فایل ها: 100 مگابایت مدت زمان پخش: 9ساعت و 3 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی ترک آسان سیگار نوشته‌ی آلن کار، پرفروش‌ترین ... ...

جامع ترین پکیج مخ زنی و جذب دختر

جامع ترین پکیج مخ زنی و جذب دختر

راه های مخ زنی دخترها   این دفعه با یک سری مطالب نو اومدم خدمتتون و قبل از هر چیز باید بگم که این مطلب هیچ ربطی به خانمها نداره لطفا حتی سعی نکنن یه کمش هم بخونن چون در پایان من جلوی دستتون نیستم که دمپایی به طرفم پرتاب کنید(کار دیگه از دستتون بر نمی یاد) برای همین ... ...

فایل دروس تئوری و عملی کلاس مربیگری درجه C فوتبال آسیا

فایل دروس تئوری و عملی کلاس مربیگری درجه C فوتبال آسیا

دوره مربیگری c آسیا نخستین مدرک معتبری است که در AFC دارای اعتبار ویژه ای است و از نگاه این فدراسیون فردی به عنوان مربی شناخته میشود که مدرک این دوره مربیگری را اخذ کرده باشد .این دوره ،‌ توسط مدرسین تایید شده از این نهاد و طی آموزش دو هفته ای برگزار میشود و شرکت کنندگان در ... ...

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون که به شما فعال کردن چاکرا ، کندالینی ، انرژی درمانی ، قدرت پرانا و خیلی آموزش های فوق العاده دیگر که در ادامه معرفی خواهند شد آموزش داده خواهد شد. شما با دو کتاب "انرژی درون" با 500 صفحه و "پرورش نیروهای درون" با 150 صفحه می باشند آشنا خواهید ... ...

آموزش تصویری روش پژوهش پدیدارشناسی(ساده و کاربردی)

آموزش تصویری روش پژوهش پدیدارشناسی(ساده و کاربردی)

روش تحقیق پدیدارشناسی Phenomenology  هدف پژوهشگر از اجرای طرح تحقیق پدیدارشناسی آن است که معنی یک پدیده یا مفهوم مورد مطالعه را از نظر یک گروه افراد بررسی کند این روش جز روش های کیفی پژوهش بوده که به بررسی تجارب زیسته افراد در مورد یک پدیده خاص می پردازد لذا در این دوره ... ...

دانلود کتاب صوتی کلیدر (مجموعه کامل)

دانلود کتاب صوتی کلیدر (مجموعه کامل)

عنوان کتاب: کلیدر (مجموعه کامل جلد 1 تا 10) نویسنده: محمود دولت آبادی گوینده: فیروزه غفوری پور فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 10 جلد کامل حجم کل فایل ها: 1560 مگابایت زبان: فارسی توضیحات: کتاب «کلیدر» نوشته محمود دولت آبادی است. کلیدرمشهورترین و بلندترین رمان ... ...

آموزش تصویری روش پژوهش گراندد تئوری(سریع-ساده و کاربردی)

آموزش تصویری روش پژوهش گراندد تئوری(سریع-ساده و کاربردی)

گراندد تئوری (نظریه زمینه ای) روشی است که برای اولین بار در سال 1967 توسط دو محقق به نام گلیزر و اشتراوس مطرح شده است. این روش منجر به ایجاد شکل معروفی از تحقیق و بررسی در حوزه های آموزش و پژوهش سلامت شده است. در این روش تاکید بر روی نسلی از نظریه مبتنی بر داده است . به ... ...

پکیج صداسازی متود CVT

پکیج صداسازی متود CVT

پکیج زبان اصلی متود صداسازی CVT: شامل کتاب 274صفحه ای به زبان انگلیسی + کتاب خانه صوتی (شامل 421 فایل صوتی برای مردان و 416 فایل صوتی برای زنان) + کتاب فارسی ترجمه شده (فقط دو فصل اول که پایه ای ترین مفاهیم این متود را تشکیل می دهند ترجمه شده است .)Complete Vocal ... ...

دریافت فایل : پکیج صداسازی متود CVT
دانلود pdfکتاب اسرار نشانه ها ( کاملترین کتاب الکترونیکی مرجع رمز گشایی علائم و نشانه ها ۱۶۲ صفحه رنگی pdf به زبان فارسی)

دانلود pdfکتاب اسرار نشانه ها ( کاملترین کتاب الکترونیکی مرجع رمز گشایی علائم و نشانه ها ۱۶۲ صفحه رنگی pdf به زبان فارسی)

کتاب  اسرار نشانه ها فهرست مطالب از نظر حقوقی دفینه چیست ؟ قبل از هر چیزی نشانه های دفینه را بشناسیم نشانه های دفینه چگونه رمز گشایی میشوند معانی آثار و علائم دفینه : درخت – بت خانواده – شیر – کوزه های خالی -اسب و اسب سوار – جای پا شکل چارق یا کفش – نماد دنده و ... ...

دانلود نقشه اجرایی پل عابر پیاده ( مورد تایید سازمان راهداری) - اجرا شده در اکثر نقاط کشور

دانلود نقشه اجرایی پل عابر پیاده ( مورد تایید سازمان راهداری) - اجرا شده در اکثر نقاط کشور

*** دانلود نقشه های اجرایی سازه پل هوایی عابر پیاده به همراه جزئیات پل هوایی عابر پیاده در قالب یک فایل اتوکد قابل ارائه به سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان راه داری و نظام مهندسی ***   در این مجموعه برای شما دتایل کم نظیر و ارزشمندی از نقشه های اجرایی سازه مربوط به پل ... ...

دانلود جزوه بیوشیمی بالینی (منابع علوم پایه)

دانلود جزوه بیوشیمی بالینی (منابع علوم پایه)

عنوان جزوه: بیوشیمی بالینی  (منابع علوم پایه) تعداد صفحات:109 فرمت جزوه:PDF توضیحات بیشتر در مورد جزوه : دانلود جزوه بیوشیمی بالینی که مربوط به دروس علوم پایه پزشکی می باشد. این جزوه در 109 صفحه آماده شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد. لازم به ذکر است این جزوه اسکن ... ...

کتاب آموزش زبان آلمانی A-Grammatik به همراه پاسخ نامه و فایل های صوتی کتاب

کتاب آموزش زبان آلمانی A-Grammatik به همراه پاسخ نامه و فایل های صوتی کتاب

کتاب آموزش زبان آلمانی A-Grammatik به همراه پاسخ نامه و فایل های صوتی کتاب   کتاب آموزش زبان آلمانی A-Grammatik به همراه پاسخ نامه و فایل های صوتی کتاب ناشر کتاب: (Schubert Verlag (2010 فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 187 صفحه است. فایل PDF با بهترین کیفیت و با ... ...

کتاب معلم Nuevo prisma libro de profesor (A2)

کتاب معلم Nuevo prisma libro de profesor (A2)

دانلود کتاب معلم نوو پریسما آ2   فایل به صورت pdf با کیفیت خوب و برای راحتی در تدریس یا آموزش کتاب نوو پریسما A2  می باشد. کتاب Nuevo Prisma A2 با ساختار جدید بر اساس متد قبلی این مجموعه جهت فراگیری زبان اسپانیایی ویژه بزرگسالان توسط انتشارات Editorial Edinumen به چاپ ... ...

محاسبه وزن الکترود نسبت به سایز و ضخامت لوله

محاسبه وزن الکترود نسبت به سایز و ضخامت لوله

به نام خدا سلام این یک فایل اکسل میباشد که محاسبه وزن الکترود و وزن فیلر نسبت به سایز و ضخامت لوله را محاسبه میکند ، و بسیار دقیق میباشد و  چندین بار امتحان شده ، روش کار بسیار ساده هستش سایز لوله رو انتخاب کرده و بعد ضخامت لوله و یا همون اسکیجول و جنس لوله که کربن هست ... ...

دتایل اجرایی ژاکت فلزی - ژاکت فولادی (مقاوم سازی ستون بتنی) اتوکد dwg

دتایل اجرایی ژاکت فلزی - ژاکت فولادی (مقاوم سازی ستون بتنی) اتوکد dwg

در اینجا جزئیات اجرایی کمیاب از نحوه اجرا و نقشه های مقاوم سازی ستون بتنی با ژاکت فولادی را می توانید دانلود کنید... نقشه های دانلودی در فرمت فایل اتوکد dwg و قابل ویرایش هستند... شامل : دانلود دتایل اجرایی مقاوم سازی ستون بتنی با ژاکت فلزی نحوه اتصال بولت ها به ستون ... ...

پاسخنامه سوالات معاد شناسی و مرگ آگاهی - در زندگی

پاسخنامه سوالات معاد شناسی و مرگ آگاهی - در زندگی

بسمه تعالی پاسخنامه سوالات معاد شناسی و مرگ آگاهی در زندگی سایت نهاد 7 جلسه باهم، سوالات ترم جدید   معرفی درس: در این درس حجت الاسلام مسعود عالی در 7 جلسه به آثار یاد مرگ در زندگی روزمره می پردازد موضوع این درس زندگی پس از مرگ است. استاد با گفتاری ساده و روان در این ... ...

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30 دقیقه

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30 دقیقه

  این محصول آپدیت شد تاریخ 1400/03/16  اضافه شدن ویدیوی جدید بسم الله الرحمن الرحیم کسب درآمد اینترنتی سلام در دنیای اینترنت خیلی از آدم ها هستند که دوست دارند کسب درآمد کنند و به خیلی چیزها و ایده ها فکر میکنند . همه ما دوست داریم در کمترین زمان بهترین درآمد را داشته ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • سورس برنامه مدیریت وام خانوادگی
  • سورس کامل مخصوص نمایندگی های بیمه ماشین
  • سورس برنامه گرفتن عکس از دسکتاپ
  • سورس برنامه مدیریت کتابفروشی
  • سورس آموزشی Watermark  روی تصاویر
  • در باره فروشگاه
  • اصول استفاده از انرژي درون

ایران-مدرسه ووشو-

قابل اطمینان تر و ارزان تر از همه جا